Üdvözöllek a Blogomon!

Köszöntök minden kedves Olvasót!

 

Nem tudom, ki hogy van vele, de nekem elég nehezen ment az első gyermekemmel a közös játék, főleg amikor még nem tudott beszélni a picúr.

Próbáltam bábozni neki, Ő meg csak nézett az óriási szemeivel, hogy „Anya, Te most mit csinálsz?” Nehéz volt mindig új játékokat kitalálni és újra gyerekké válni.

Azért, próbálkoztam rendületlenül és lassan megtanultam a pici fiamtól újra játszani. Amikor már ő is beszéltette az autóit, (vagy épp a kezébe akadt két mandarint), nekem is könnyebb volt becsatlakoznom és kevésbé éreztem furin magam. Miután megszületett a kisebbik fiam, vele már nem okoz gondot, hogy megszólaltassam a bábokat, vagy akár a konyhai eszközöket, persze a naggyal közösen.

 

A játék, legyen akár önálló, vagy társas, rengeteg pluszt tud adni a gyereknevelésben. A játék eszközeivel, mondjuk bábozás során, megtudhatjuk, hogy mi történt az óvodában – valaki esetleg bántotta gyermekünket, vagy mit játszottak a társaival – amit esetleg magától nem tud megfogalmazni, vagy nem mer elmondani. De ha játékká tesszük, lehet egy teregetés, főzés vagy akár a takarítás is, minden sokkal könnyebben megy.

A gyerekneveléshez jó adag kreativitás is kell, ami, ha az ember lánya fáradt, és a gyermek ellenkezik, valljuk be, néha nehezen megy. Ezzel a bloggal szeretnék minden olvasómnak ötleteket adni a kreatív játékokhoz, a kreatív mindennapokhoz és szeretném ha a kedves Olvasók is megosztanák velem azokat az ötleteiket amik nekik beváltak, vagy számukra kedves játékötleteiket.

Olvashattok még verseket, meséket, érdekes cikkeket vagy akár megosztó cikkeket, ötleteket egy csokorba szedve.

Mindenkit szeretettel köszöntök és várok vissza, hogy megossza véleményét, gondolatait a témában.